home | actueel | informatie | algemene voorwaarden | sitemap | contact


Voorwaarden Standaardakte.nl


Algemene Voorwaarden
voorwaarden samenlevingscontract
voorwaarden testamenten
voorwaarden samenlevingscontract en testamenten
voorwaarden levering
voorwaarden hypotheek
voorwaarden levering en hypotheek
voorwaarden oprichting BV
voorwaarden statutenwijziging BV
voorwaarden oprichting stichting




naar boven

Algemene Voorwaarden

Standaardakte.nl is een handelsnaam van Piflos B.V., als notariskantoor gevestigd te Roosendaal (hierna: Standaardakte.nl). Het kantoor stelt zich ten doel om het ambt van notaris uit te oefenen, zulks in de meest ruime zin. In die uitoefening kan het kantoor zich laten bijstaan door personen die door hem bij de uitvoering van de opdrachten van zijn cliënten worden ingeschakeld.

Iedere aansprakelijkheid van Standaardakte.nl is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de beroepsaansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald, vermeerderd met het bedrag van het eigen risico dat volgens de polisvoorwaarden voor rekening van de verzekerde komt. Het kantoor is aangesloten bij de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) en voldoet aan de door de KNB voorgeschreven verzekeringsplicht.

Bij het inschakelen van derden zal Standaardakte.nl zoveel als nodig is overleg met de opdrachtgever voeren. Standaardakte.nl is niet aansprakelijkheid voor tekortkomingen van deze derden. Alle opdrachten worden uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door Standaardakte.nl met terzijdestelling van de artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.

Indien een opdracht door de opdrachtgever wordt ingetrokken, worden de reeds verrichte werkzaamheden tegen het dan geldende uurtarief in rekening gebracht met een minimum van € 95,00 inclusief BTW.

Betaling van declaraties dient te geschieden op de dag van ondertekening van de akte(n), tenzij anders overeengekomen of anders vermeld. Bij overschrijding van deze termijn is de opdrachtgever in verzuim en is een vertragingsrente gelijk aan de wettelijke rente verschuldigd. Indien invorderingsmaatregelen tegen de in verzuim zijnde opdrachtgever worden getroffen, komen de kosten vallende op die invordering voor rekening van de opdrachtgever.

Alle bedingen in deze algemene voorwaarden zijn mede gemaakt ten behoeve van de notaris en van al diegenen die voor hem werkzaam zijn of werkzaam zijn geweest.

Op de rechtsverhouding tussen Standaardakte.nl en de opdrachtgever is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen zullen uitsluitend worden berecht door de bevoegde rechter in Nederland. Op de dienstverlening van Standaardakte.nl is de klachten- en geschillenregeling als bedoeld in de Verordening Klachten- en geschillenregeling van de KNB van toepassing.

Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van cliënten.

Een Nederlandse notaris is wettelijk verplicht transacties met een ongebruikelijk karakter te melden bij het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties.

 

 

 

 

 

 

 

 





naar boven

voorwaarden samenlevingscontract

In de opgegeven prijs zijn de volgende werkzaamheden voor een samenlevingscontract STANDAARD inbegrepen:

1.   Dossier aanmaken
2.   Controle identiteit
3.   Gesprek, inventarisatie van persoonlijke omstandigheden en wensen / geven van voorlichting over de
      consequenties van de betreffende dienst aan betrokkenen alsmede het uiteenzetten van de daaraan
      verbonden gevolgen
4.   Onderzoek naar de betrokken personen in de daartoe strekkende registers
5.   Maken van de akte
6.   Maken van de nota
7.   Tijdige toezending van de concept akte en de nota
8.   Het tekenen van de akte (passeren)
9.   Het (digitaal) afgeven van afschrift(en) of uittreksels van/uit de getekende akte
10. Werkzaamheden voor wettelijk verplichte registratie van de akte binnen tien dagen na passeren
     (inschrijving van de akte in het Centraal Testamenten Register en indien nodig de Rechtbank)
11. Ontvangst en controle van de verzamellijst van het Centraal Testamenten Register
12. Akte 30 jaar bewaren in brandvrije ruimte en overeenkomstig andere wettelijke voorschriften

Het opgegeven tarief gaat ervan uit dat één voorafgaande bespreking op kantoor plaatsvindt. Het samenlevingscontract houdt in elk geval in een effectieve regeling voor de verdeling van de kosten van de huishouding, een verblijvingsbeding, een aanwijzing van elkaar om te kunnen genieten van het zogenoemde partnerpensioen en - desgewenst - een vastlegging van het privé blijven van bepaalde inboedelgoederen.

Desgewenst kunnen ook andere bepalingen in het samenlevingscontract worden opgenomen. In dat geval kan sprake zijn van meerwerk.

Betaling kan vóóraf of per pin bij ondertekening van de akte.

Bij annulering van de opdracht worden de dan verrichte werkzaamheden in rekening gebracht met een minimum van € 95,00 inclusief BTW.













naar boven

voorwaarden testamenten

In de opgegeven prijs zijn de volgende werkzaamheden STANDAARD inbegrepen:

1.   Dossier aanmaken
2.   Controle identiteit
3.   Gesprek, inventarisatie van persoonlijke omstandigheden en wensen / geven van voorlichting over de
      consequenties van de betreffende dienst aan betrokkenen alsmede het uiteenzetten van de daaraan
      verbonden gevolgen
4.   Onderzoek naar de betrokken personen in de daartoe strekkende registers
5.   Maken van de akte
6.   Maken van de nota
7.   Tijdige toezending van de concept akte en de nota
8.   Het tekenen van de akte (passeren)
9.   Het (digitaal) afgeven van afschrift(en) of uittreksels van/uit de getekende akte
10. Werkzaamheden voor wettelijk verplichte registratie van de akte binnen tien dagen na passeren
     (inschrijving van de akte in het Centraal Testamenten Register)
11. Ontvangst en controle van de verzamellijst van het Centraal Testamenten Register
12. Akte 30 jaar bewaren in brandvrije ruimte en overeenkomstig andere wettelijke voorschriften

Het opgegeven tarief gaat ervan uit dat één voorafgaande bespreking op kantoor plaatsvindt.

Standaardakte.nl maakt standaard langstlevende-testamenten en tweetrapstestamenten.
Beide soorten zijn hieronder vermeld.

1. Standaard is een langstlevende-testament voor gehuwden met kinderen:

   Een standaard (gelijkluidend) langstlevende-testament bevat regelingen voor/houdt in:
   - de toedeling van de eigendom van alle goederen aan de langstlevende;
   - verkrijging door de kinderen van een vordering op die langstlevende;
   - benoeming van een execteur-testamentair;
   - uitsluitingsclausule;
   - voogdijregeling voor het geval beide ouders komen te overlijden.

Desgewenst kunnen ook andere bepalingen in het testament worden opgenomen. In dat geval kan sprake zijn van meerwerk.

2. Standaard is ook, als alternatief, een zogenoemd tweetrapstestament voor gehuwden met kinderen:

    Een standaard (gelijkluidend) tweetrapstestament bevat regelingen voor/houdt in:
    - benoeming van de partner tot enig erfgenaam ter voorkoming van het feit dat de langstlevende van beiden erfbelasting
      verschuldigd zal zijn over de erfrechtelijke verkrijgingen van de kinderen bij het overlijden van de eerststervende ouder
      (de kinderen erven pas na overlijden van de langstlevende ouder);
    - benoeming van een executeur-testamentair;
    - uitsluitingsclausule;
   - voogdijregeling voor het geval beide ouders komen te overlijden.

Desgewenst kunnen ook andere bepalingen in het testament worden opgenomen. In dat geval kan sprake zijn van meerwerk.


Betaling kan vóóraf of per pin bij ondertekening van de akte.

Bij annulering van de opdracht worden de dan verrichte werkzaamheden in rekening gebracht met een minimum van € 95,00 inclusief BTW.

























naar boven

voorwaarden samenlevingscontract en testamenten

Standaard is een samenlevingscontract met testamenten voor samenwoners zonder kinderen.

In de opgegeven prijs zijn de volgende werkzaamheden voor een samenlevingscontract en testamenten STANDAARD inbegrepen:

1.   Dossier aanmaken
2.   Controle identiteit
3.   Gesprek, inventarisatie van persoonlijke omstandigheden en wensen / geven van voorlichting over de
      consequenties van de betreffende dienst aan betrokkenen alsmede het uiteenzetten van de daaraan
      verbonden gevolgen
4.   Onderzoek naar de betrokken personen in de daartoe strekkende registers
5.   Maken van de akte
6.   Maken van de nota
7.   Tijdige toezending van de concept akte en de nota
8.   Het tekenen van de akte (passeren)
9.   Het (digitaal) afgeven van afschrift(en) of uittreksels van/uit de getekende akte
10. Werkzaamheden voor wettelijk verplichte registratie van de akte binnen tien dagen na passeren
     (inschrijving van de akte in het Centraal Testamenten Register)
11. Ontvangst en controle van de verzamellijst van het Centraal Testamenten Register
12. Akte 30 jaar bewaren in brandvrije ruimte en overeenkomstig andere wettelijke voorschriften

Het opgegeven tarief gaat ervan uit dat één voorafgaande bespreking op kantoor plaatsvindt.

Samenlevingscontract

Het samenlevingscontract houdt in elk geval in een effectieve regeling voor de verdeling van de kosten van de huishouding, een verblijvingsbeding, een aanwijzing van elkaar om te kunnen genieten van het zogenoemde partnerpensioen en - desgewenst - een vastlegging van het privé blijven van bepaalde inboedelgoederen. Desgewenst kunnen ook andere bepalingen in het samenlevingscontract worden opgenomen. In dat geval kan sprake zijn van meerwerk.

Testamenten

Een standaard (gelijkluidend) testament bevat regelingen voor/houdt in:
- benoeming van de partner tot enig erfgenaam;
- benoeming van de beide families bij gelijktijdig of na elkaar overlijden;
- benoeming van een executeur-testamentair;
- uitsluitingsclausule.
Desgewenst kunnen ook andere bepalingen in het testament worden opgenomen. In dat geval kan sprake zijn van meerwerk.

Betaling kan vóóraf of per pin bij ondertekening van de akte(n).

Bij annulering van de opdracht worden de dan verrichte werkzaamheden in rekening gebracht met een minimum van € 95,00 inclusief BTW.















naar boven

voorwaarden levering 

Voorwaarden levering

In de opgegeven prijs zijn de volgende werkzaamheden voor een levering STANDAARD inbegrepen:

Uitgangspunten gepubliceerde tarief.

* 1 koper 1 verkoper van een bestaand pand gelegen op een geheel kadastraal perceel
* Koopovereenkomst opgesteld door (erkend) makelaar (in Amsterdam door de notaris) waarbij het verkochte
   eigendom is (geen lidmaatschapsrecht, geen erfpachtrecht), geen appartementsrecht
* Geen erfdienstbaarhedenonderzoek nodig en geen erfdienstbaarheden te vermelden
* Geen overbruggingslening
* Reële koopprijs
* Beide akten worden op dezelfde dag gepasseerd.

Huis Kopen

Hypotheek en Levering

1.  Dossier aanmaken
2.  Controle/ naleving ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft)
3.  Onderzoek naar de burgerlijke staat zoals huwelijkse staat en geregistreerd partnerschap
4.  Schriftelijk bevestigen ontvangst koopovereenkomst aan cliënten en makelaar(s)
5.  Desgewenst beoordeling van de koopovereenkomst
6.  Controleren bij het kadaster van de tenaamstelling van het registergoed direct na ontvangst van de
     koopovereenkomst. Controle of niet een andere koopovereenkomst reeds is ingeschreven bij het Kadaster.
     Controle van eventuele aanwezige hypotheken en/of beslagen bij het Kadaster. Onderzoek naar hoe en
     wanneer de eigendom (of ander zakelijk recht) is verkregen
7.  Het geven van voorlichting over de consequenties van de betreffende dienst en het toelichten van
     de daaraan verbonden gevolgen
8.  Bij betreffende instanties opvragen van zakelijke lasten en het verrekenen daarvan
9. Verzoek aan de bank van de verkoper om de aflosnota(s)
10. Controle tijdige ontvangst van de waarborgsom of bankgarantie eventueel bellen met de bank
     wanneer deze niet tijdig ontvangen zijn
11. Maken van de akte van levering, exclusief opname van bestaande erfdienstbaarheden, kwalitatieve
     verplichtingen of bijzondere bepalingen (kettingbedingen of gemeentelijke voorschriften), bepalingen
     die betrekking hebben op monumenten, beschermd stads- of dorpsgezichten
12. Maken van de hypotheekakte voor het vestigen van een hypotheek op de gekochte woning
13. Gelden opvragen bij de hypotheekverstrekker van de koper
14. Maken van de nota, met een overzicht van de te betalen en ontvangen bedragen met betrekking
     tot de overdracht en/of de hypotheek
15. Tijdige toezending van de concept akte(n) aan de partijen en eventuele makelaar(s) en/of tussenpersonen
     en het maken van een afspraak voor ondertekening van de akte
16. Tijdige toezending van de ontwerpnota van afrekening aan koper en verkoper, en eventuele makelaars
     en of tussenpersonen
17. Controle of de te betalen gelden, de door de koper te betalen koopsom, notariskosten,
     overdrachtsbelasting, maar ook eventuele schulden van de verkoper) tijdig op de kwaliteitsrekening
     van de notaris zijn gestort , eventueel bellen met de bank.
     Tweede controle bij het kadaster van de tenaamstelling van het registergoed voor het tekenen van de
     akte van levering; controle bij het Kadaster van eventueel aanwezige hypotheken en/of beslagen
18. Het passeren (toelichten en ondertekenen) van de akte van levering en hypotheek
19. Zorgdragen voor inschrijving van de akte bij het Kadaster
20. Derde controle bij het Kadaster van de tenaamstelling van het registergoed en controle van eventuele
     aanwezige hypotheken/ en beslagen
21. Het verzorgen van de tijdige voldoening van de te betalen overdrachtsbelasting aan de
     Belastingdienst
22. Uitbetaling van de gelden aan bank en cliënt (met inachtneming van het hierna bepaalde)
23. Toezenden (digitaal) van een afschrift van de hypotheekakte aan de cliënt en aan de bank en
     het (digitaal) toezenden van afschrift van de akte van levering aan koper
24. Werkzaamheden voor wettelijk verplichte registraties van de akten binnen tien dagen na passeren
25. Akte 30 jaar bewaren in brandvrije ruimte en in overeenstemming met andere wettelijke voorschriften.

 

WERKZAAMHEDEN VOOR LEVERING EN HYPOTHEEK WAARVAN DE KOSTEN AAN DE GEPUBLICEERDE PRIJS WORDEN TOEGEVOEGD

Voor rekening van verkoper:
Doorverkoop binnen zes maanden:
- bij verkoop van het verkochte binnen zes maanden: voor het regelen van de toestemmingsverklaring van
de hypothecair financier: € 56,00

Persoonlijke gegevens verwerken:
- in de leveringsakte wordt er een verkoper extra vermeld of veranderd: € 56,00
- voor het verwerken in de akte van een vererving aan de zijde van verkoper als een verklaring van erfrecht beschikbaar
is: € 56,00
- voor het verwerken in de akte van een vererving aan de zijde van verkoper als geen verklaring van erfrecht beschikbaar
is: in overleg
- voor het verwerken in de akte van echtscheiding aan de zijde van verkoperna zijn eigendomsverkrijging van het
verkochte: € 86,00
- curatele, faillissement of bewind aan de zijde van verkoper: in overleg
- uitbetaling aan partij, indien deze uit meer dan één persoon bestaat, per uitbetaling is: € 30,00

Gegevens verkochte woning verwerken:
- als de akte waarbij het verkochte onroerend goed werd verkregen bestaat uit meer dan een eigendomsbewijs,
dan per eigendomsbewijs: € 18,00

Hypotheek e.d. van verkoper:
-voor het royeren van een hypothecaire inschrijving of beslag, per inschrijving: € 157,00

Aankoop nieuwe woning door verkoper:
- voor het verrichten van een betaling aan een andere notaris in verband met de aankoop door verkoper
van een andere woning (Baarns Beslag): € 56,00

Voor rekening van koper:
Koopovereenkomst:
-het opmaken van een koopovereenkomst: € 278,00
- het inschrijven van de koopovereenkomst bij het Kadaster (inclusief € 55,00 kadastraal recht*): € 124,00
- voor het inschrijven van een tekening van de kadastrale situatie: € 31,00

Gegevens verkochte woning verwerken:
- voor het inzien van een kadastraal perceel, per perceel: € 47,50
- er is sprake van een appartement: voor het opvragen van servicekosten en contact met de VvE: € 56,00
- als sprake is van een recreatiewoning: € 158,00
- opname van bestaande erfdienstbaarheden, kwalitatieve verplichtingen of bijzondere bepalingen
(kettingbedingen of gemeentelijke voorschriften), bepalingen die betrekking hebben op monumenten,
beschermd stads- of dorpsgezichten: in overleg met een minimum van € 56,00

gegevens verwerken:
- voor het verwerken in de akte van een vererving aan de zijde van koperals een verklaring van erfrecht beschikbaar
is: € 56,00
- voor het verwerken in de akte van een vererving aan de zijde van koperals geen verklaring van erfrecht beschikbaar
is: in overleg
- voor het verwerken in de akte van echtscheiding aan de zijde van koperna het ondertekenen van de koopovereenkomst
van het verkochte: € 86,00
- curatele, faillissement of bewind aan de zijde van koper: in overleg

Hypotheek, financiering e.d.:
- voor het sturen van een verzoek tot het stellen van de waarborgsom of bankgarantie en voor elk
rappel daarvoor: € 56,00
- voor extra hypotheekvestiging op het nog niet verkochte huis van koper (overbruggingshypotheek) of op
een ander onderpand van koper: € 122,00
- voor het opnemen van een extra hypotheekvermelding of voor een voorbelasting, per stuk: € 18,00
- voor de vermelding van een zogenoemde "wisseling van rang" van hypotheek: € 106,00
- bij ontvangst van de hypotheekstukken later dan vijf dagen vóór de overeengekomen passeerdatum: € 111,00
- voor het regelen van de aflossing van een persoonlijke lening of een krediet, per financiering: € 30,00
- indien door uw hypothecair financier gebruik wordt gemaakt van het ECH-systeem: € 11,51

- verwerken en toezenden van onderhandse financieringsdocumentatie: € 56,00;
- goedkeuring verzoeken aan eerste hypotheekhouder voor vestiging tweede of hogere hypotheek: € 79,00

Voor rekening van de partij die het betreft of die daarom verzoekt:
Persoonlijke gegevens verwerken:
- voor het inzien van het handelsregister als sprake is van een rechtspersoon, per uittreksel (inclusief
leges): € 36,00
-voor inzage(n) in de gemeentelijke basisadministratie, het faillissementenregister, het curateleregister
en het Verificatie Informatie Systeemad € 30,00 per persoon;
- voor het veranderen en aanvullend vermelden van een kopende of verkopende partij: € 56,00
- voor het maken van een verklaring van toestemming voor een echtgenoot/geregistreerd partner: € 56,00

Volmachten:
- een onderhandse volmacht: € 77,00
- een notariële volmacht: € 164,00

Gegevens verkochte woning verwerken:

-het in de akte opnemen van nieuw te vestigen erfdienstbaarheden: kosten in overleg met minimum van € 132,00

Vreemde taal:
- voor inschakeling tolk/vertaler (exclusief kosten tolk/vertaler): € 132,00
- voor het vermeldenin de akte van een beëdigd vertaler of tolk: € 86,00

Wijzigingen na de totstandkoming van de koopovereenkomst:
- het opmaken van een depotovereenkomst: € 278,00
- het veranderen van de datum van passeren binnen vijf dagen vóór de in de koopovereenkomst
vermelde datum: € 158,00

Uitbetalingen:
- Twee betalingen worden gratis verricht. Indien sprake van meer dan twee betalingen aan derden (o.a.
aflossing hypotheek, courtage verkoopmakelaar, aankoopmakelaar, tussenpersoon, taxateur,
bankgarantiekosten e.d.): € 30,00 per te verrichten uitbetaling.

Spoed:
- bij passeren binnen tien dagen na ontvangst van de opdracht: spoedtarief: € 168,00

Extra afschriften:
- voor het afgeven van een extra afschrift, per stuk: € 56,00

 

Verlaagd kadastraal tarief:

- lagere kadasterkosten bij leveringen/verdelingen gelden niet wanneer één van de eigenaren per volmacht tekent of handelt in verschillende hoedanigheden en/of bij erfopvolging en/of bij woonplaats in het buitenland; bij gedeeltelijk kadastraal perceel, bij buitenlandse identiteitsbewijzen; bij beperkte rechten of het verkochte deel uitmaakt van een (nieuwbouw)project; indien het verlaagde kadastraal tarief voor "kleine percelen" van toepassing is (niet groter dan 100m2 met een maximale waarde van € 5.000,-). In vorenstaande gevallen rekent het kadaster € 126,00 in plaats van € 77,00;

- lagere kadasterkosten bij hypotheken gelden uitsluitend voor hypotheken van ING, Rabobank, ABN AMRO Bank, Florius, MoneYou en WestlandUtrecht. In alle andere gevallen rekent het kadaster € 126,00 in plaats van € 77,00.

 

* dit bedrag is vrij van BTW

Alle hierbovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven.

Betaling kan vóóraf en dient uiterlijk bij ondertekening van de akte te geschieden.

Bij annulering van de opdracht worden de dan verrichte werkzaamheden in rekening gebracht met een minimum van € 95,00 inclusief BTW.

 

 

 

 

 

 





naar boven

voorwaarden hypotheek

Voorwaarden hypotheek

In de opgegeven prijs zijn de volgende werkzaamheden voor een hypotheek STANDAARD inbegrepen:

Uitgangspunten gepubliceerde tarief.

* 1 koper 1 verkoper van een bestaand pand gelegen op een geheel kadastraal perceel
* Koopovereenkomst opgesteld door (erkend) makelaar (in Amsterdam door de notaris) waarbij het verkochte
   eigendom is (geen lidmaatschapsrecht, geen erfpachtrecht), geen appartementsrecht
* Geen erfdienstbaarhedenonderzoek nodig en geen erfdienstbaarheden te vermelden
* Geen overbruggingslening
* Reële koopprijs
* Beide akten worden op dezelfde dag gepasseerd.

Huis Kopen

Hypotheek en Levering

1.  Dossier aanmaken
2.  Controle/ naleving ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft)
3.  Onderzoek naar de burgerlijke staat zoals huwelijkse staat en geregistreerd partnerschap
4.  Schriftelijk bevestigen ontvangst koopovereenkomst aan cliënten en makelaar(s)
5.  Desgewenst beoordeling van de koopovereenkomst
6.  Controleren bij het kadaster van de tenaamstelling van het registergoed direct na ontvangst van de
     koopovereenkomst. Controle of niet een andere koopovereenkomst reeds is ingeschreven bij het Kadaster.
     Controle van eventuele aanwezige hypotheken en/of beslagen bij het Kadaster. Onderzoek naar hoe en
     wanneer de eigendom (of ander zakelijk recht) is verkregen
7.  Het geven van voorlichting over de consequenties van de betreffende dienst en het toelichten van
     de daaraan verbonden gevolgen
8.  Bij betreffende instanties opvragen van zakelijke lasten en het verrekenen daarvan
9. Verzoek aan de bank van de verkoper om de aflosnota(s)
10. Controle tijdige ontvangst van de waarborgsom of bankgarantie eventueel bellen met de bank
     wanneer deze niet tijdig ontvangen zijn
11. Maken van de akte van levering, exclusief opname van bestaande erfdienstbaarheden, kwalitatieve
     verplichtingen of bijzondere bepalingen (kettingbedingen of gemeentelijke voorschriften), bepalingen
     die betrekking hebben op monumenten, beschermd stads- of dorpsgezichten
12. Maken van de hypotheekakte voor het vestigen van een hypotheek op de gekochte woning
13. Gelden opvragen bij de hypotheekverstrekker van de koper
14. Maken van de nota, met een overzicht van de te betalen en ontvangen bedragen met betrekking
     tot de overdracht en/of de hypotheek
15. Tijdige toezending van de concept akte(n) aan de partijen en eventuele makelaar(s) en/of tussenpersonen
     en het maken van een afspraak voor ondertekening van de akte
16. Tijdige toezending van de ontwerpnota van afrekening aan koper en verkoper, en eventuele makelaars
     en of tussenpersonen
17. Controle of de te betalen gelden, de door de koper te betalen koopsom, notariskosten,
     overdrachtsbelasting, maar ook eventuele schulden van de verkoper) tijdig op de kwaliteitsrekening
     van de notaris zijn gestort , eventueel bellen met de bank.
     Tweede controle bij het kadaster van de tenaamstelling van het registergoed voor het tekenen van de
     akte van levering; controle bij het Kadaster van eventueel aanwezige hypotheken en/of beslagen
18. Het passeren (toelichten en ondertekenen) van de akte van levering en hypotheek
19. Zorgdragen voor inschrijving van de akte bij het Kadaster
20. Derde controle bij het Kadaster van de tenaamstelling van het registergoed en controle van eventuele
     aanwezige hypotheken/ en beslagen
21. Het verzorgen van de tijdige voldoening van de te betalen overdrachtsbelasting aan de
     Belastingdienst
22. Uitbetaling van de gelden aan bank en cliënt (met inachtneming van het hierna bepaalde)
23. Toezenden (digitaal) van een afschrift van de hypotheekakte aan de cliënt en aan de bank en
     het (digitaal) toezenden van afschrift van de akte van levering aan koper
24. Werkzaamheden voor wettelijk verplichte registraties van de akten binnen tien dagen na passeren
25. Akte 30 jaar bewaren in brandvrije ruimte en in overeenstemming met andere wettelijke voorschriften

WERKZAAMHEDEN VOOR EEN HYPOTHEEK WAARVAN DE KOSTEN AAN DE GEPUBLICEERDE PRIJS WORDEN TOEGEVOEGD

Persoonlijke gegevens verwerken:
- voor het inzien van het handelsregister als sprake is van een rechtspersoon, per uittreksel (inclusief
leges): € 36,00
- voor inzage(n) in de gemeentelijke basisadministratie, het faillissementenregister, hetcurateleregister
en het Verificatie Informatie Systeem ad € 30,00 per persoon
- voor het veranderen en aanvullend vermelden van een schuldenaar en/of hypotheekgever: € 56,00
- voor het verwerken in de akte van een vererving aan de zijde van schuldenaar/hypotheekgever
als een verklaring van erfrecht beschikbaaris: € 56,00
- voor het verwerken in de akte van een vererving aan de zijde van schuldenaar/hypotheekgever
als geen verklaring van erfrecht beschikbaaris: in overleg
- voor het vermelden in de akte van een beëdigd vertaler of tolk: € 87,00
- voor inschakeling tolk/vertaler (exclusief kosten tolk/vertaler): € 129,00

Gegevens onderpand verwerken:
- als de akte waarbij het onroerend goed werd verkregen bestaat uit meer dan een eigendomsbewijs,
dan per eigendomsbewijs: € 18,00

Extra werkzaamheden kadaster:
- kadasterinzage per extra registergoed € 47,50

Hypotheek, financiering e.d.:
- overbrugging/extra registergoed € 122,00
- voor het opnemen van een extra hypotheekvermelding of voor een voorbelasting, per stuk: € 18,00
- voor het regelen van de aflossing van een persoonlijke lening of een krediet, per financiering: € 30,00
- voor het royeren van een hypothecaire inschrijving, per inschrijving: € 157,00
- voor het verrichten van een betaling aan een andere notaris in verband met de aankoop elders € 56,00
- voor de vermelding van een zogenoemde "wisseling van rang" van hypotheek: € 106,00
- verwerken en toezenden van onderhandse financieringsdocumentatie € 55,00
- indien door uw hypothecair financier gebruik wordt gemaakt van het ECH-systeem: € 11,51
- goedkeuring verzoeken aan eerste hypotheekhouder voor vestiging tweede of hogere
hypotheek: € 79,00

Wijzigingen na ontvangst van de hypotheekopdracht:
- het veranderen van de datum van passeren binnen vijf dagen vóór de geplande datum € 158,00

Volmachten/toestemmingsverklaring:
- een notariële volmacht: € 164,00
- voor het maken van een verklaring van toestemming voor een echtgenoot/geregistreerd partner: € 56,00

Uitbetalingen:
- twee betalingen worden gratis verricht. Indien sprake is van meer dan twee betalingen aan
derden (o.a. aflossing hypotheek, tussenpersoon, taxateur, bankgarantiekosten e.d.): € 31,00
per te verrichten uitbetaling

Spoed:
- bij passeren binnen tien dagen na ontvangst van de opdracht: spoedtarief: € 168,00

Extra afschriften:
- voor het afgeven van een extra afschrift, per stuk: € 56,00

Verlaagd kadastraal tarief:

- lagere kadasterkosten bij leveringen/verdelingen gelden niet wanneer één van de eigenaren per volmacht tekent of handelt in verschillende hoedanigheden en/of bij erfopvolging en/of bij woonplaats in het buitenland; bij gedeeltelijk kadastraal perceel, bij buitenlandse identiteitsbewijzen; bij beperkte rechten of het verkochte deel uitmaakt van een (nieuwbouw)project; indien het verlaagde kadastraal tarief voor "kleine percelen" van toepassing is (niet groter dan 100m2 met een maximale waarde van € 5.000,-). In vorenstaande gevallen rekent het kadaster € 126,00 in plaats van € 77,00;

- lagere kadasterkosten bij hypotheken gelden uitsluitend voor hypotheken van ING, Rabobank, ABN AMRO Bank, Florius, MoneYou en WestlandUtrecht. In alle andere gevallen rekent het kadaster € 126,00 in plaats van € 77,00.

 

 

Alle hierbovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven.

Betaling kan vóóraf en dient uiterlijk bij ondertekening van de akte te geschieden.

Bij annulering van de opdracht worden de dan verrichte werkzaamheden in rekening gebracht met een minimum van € 95,00 inclusief BTW.

 

 

 





naar boven

voorwaarden levering en hypotheek

Voorwaarden levering en hypotheek

In de opgegeven prijs zijn de volgende werkzaamheden voor een levering en hypotheek STANDAARD inbegrepen:

Uitgangspunten gepubliceerde tarief.

* 1 koper 1 verkoper van een bestaand pand gelegen op een geheel kadastraal perceel
* Koopovereenkomst opgesteld door (erkend) makelaar (in Amsterdam door de notaris) waarbij het verkochte
   eigendom is (geen lidmaatschapsrecht, geen erfpachtrecht), geen appartementsrecht
* Geen erfdienstbaarhedenonderzoek nodig en geen erfdienstbaarheden te vermelden
* Geen overbruggingslening
* Reële koopprijs
* Beide akten worden op dezelfde dag gepasseerd.

Huis Kopen

Hypotheek en Levering

1.  Dossier aanmaken
2.  Controle/ naleving ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft)
3.  Onderzoek naar de burgerlijke staat zoals huwelijkse staat en geregistreerd partnerschap
4.  Schriftelijk bevestigen ontvangst koopovereenkomst aan cliënten en makelaar(s)
5.  Desgewenst beoordeling van de koopovereenkomst
6.  Controleren bij het kadaster van de tenaamstelling van het registergoed direct na ontvangst van de
     koopovereenkomst. Controle of niet een andere koopovereenkomst reeds is ingeschreven bij het Kadaster.
     Controle van eventuele aanwezige hypotheken en/of beslagen bij het Kadaster. Onderzoek naar hoe en
     wanneer de eigendom (of ander zakelijk recht) is verkregen
7.  Het geven van voorlichting over de consequenties van de betreffende dienst en het toelichten van
     de daaraan verbonden gevolgen
8.  Bij betreffende instanties opvragen van zakelijke lasten en het verrekenen daarvan
9. Verzoek aan de bank van de verkoper om de aflosnota(s)
10. Controle tijdige ontvangst van de waarborgsom of bankgarantie eventueel bellen met de bank
     wanneer deze niet tijdig ontvangen zijn
11. Maken van de akte van levering, exclusief opname van bestaande erfdienstbaarheden, kwalitatieve
     verplichtingen of bijzondere bepalingen (kettingbedingen of gemeentelijke voorschriften), bepalingen
     die betrekking hebben op monumenten, beschermd stads- of dorpsgezichten
12. Maken van de hypotheekakte voor het vestigen van een hypotheek op de gekochte woning
13. Gelden opvragen bij de hypotheekverstrekker van de koper
14. Maken van de nota, met een overzicht van de te betalen en ontvangen bedragen met betrekking
     tot de overdracht en/of de hypotheek
15. Tijdige toezending van de concept akte(n) aan de partijen en eventuele makelaar(s) en/of tussenpersonen
     en het maken van een afspraak voor ondertekening van de akte
16. Tijdige toezending van de ontwerpnota van afrekening aan koper en verkoper, en eventuele makelaars
     en of tussenpersonen
17. Controle of de te betalen gelden, de door de koper te betalen koopsom, notariskosten, 
     overdrachtsbelasting, maar ook eventuele schulden van de verkoper) tijdig op de kwaliteitsrekening
     van de notaris zijn gestort , eventueel bellen met de bank.
     Tweede controle bij het kadaster van de tenaamstelling van het registergoed voor het tekenen van de
     akte van levering; controle bij het Kadaster van eventueel aanwezige hypotheken en/of beslagen
18. Het passeren (toelichten en ondertekenen) van de akte van levering en hypotheek
19. Zorgdragen voor inschrijving van de akte bij het Kadaster
20. Derde controle bij het Kadaster van de tenaamstelling van het registergoed en controle van eventuele
     aanwezige hypotheken/ en beslagen
21. Het verzorgen van de tijdige voldoening van de te betalen overdrachtsbelasting aan de
     Belastingdienst
22. Uitbetaling van de gelden aan bank en cliënt (met inachtneming van het hierna bepaalde)
23. Toezenden (digitaal) van een afschrift van de hypotheekakte aan de cliënt en aan de bank en
     het (digitaal) toezenden van afschrift van de akte van levering aan koper
24. Werkzaamheden voor wettelijk verplichte registraties van de akten binnen tien dagen na passeren
25. Akte 30 jaar bewaren in brandvrije ruimte en in overeenstemming met andere wettelijke voorschriften.

WERKZAAMHEDEN VOOR LEVERING EN HYPOTHEEK WAARVAN DE KOSTEN AAN DE GEPUBLICEERDE PRIJS WORDEN TOEGEVOEGD

Voor rekening van verkoper:
Doorverkoop binnen zes maanden:
- bij verkoop van het verkochte binnen zes maanden: voor het regelen van de toestemmingsverklaring van
de hypothecair financier: € 56,00

Persoonlijke gegevens verwerken:
- in de leveringsakte wordt er een verkoper extra vermeld of veranderd: € 56,00
- voor het verwerken in de akte van een vererving aan de zijde van verkoper als een verklaring van erfrecht beschikbaar
is: € 56,00
- voor het verwerken in de akte van een vererving aan de zijde van verkoper als geen verklaring van erfrecht beschikbaar
is: in overleg
- voor het verwerken in de akte van echtscheiding aan de zijde van verkoperna zijn eigendomsverkrijging van het
verkochte: € 86,00
- curatele, faillissement of bewind aan de zijde van verkoper: in overleg;
- uitbetaling aan partij, indien deze uit meer dan één persoon bestaat, per uitbetaling is: € 30,00

Gegevens verkochte woning verwerken:
- als de akte waarbij het verkochte onroerend goed werd verkregen bestaat uit meer dan een eigendomsbewijs,
dan per eigendomsbewijs: € 18,00

Hypotheek e.d. van verkoper:
-voor het royeren van een hypothecaire inschrijving of beslag, per inschrijving: € 157,00

Aankoop nieuwe woning door verkoper:
- voor het verrichten van een betaling aan een andere notaris in verband met de aankoop door verkoper
van een andere woning (Baarns Beslag): € 56,00

Voor rekening van koper:
Koopovereenkomst:
-het opmaken van een koopovereenkomst: € 278,00
- het inschrijven van de koopovereenkomst bij het Kadaster (inclusief € 55,00 kadastraal recht*): € 124,00
- voor het inschrijven van een tekening van de kadastrale situatie: € 30,00

Gegevens verkochte woning verwerken:
- voor het inzien van een kadastraal perceel, per perceel: € 47,50
- er is sprake van een appartement: voor het opvragen van servicekosten en contact met de VvE: € 56,00
- als sprake is van een recreatiewoning: € 158,00
- opname van bestaande erfdienstbaarheden, kwalitatieve verplichtingen of
bijzondere bepalingen (kettingbedingen of gemeentelijke voorschriften),
bepalingen die betrekking hebben op monumenten, beschermd stads- of
dorpsgezichten: in overleg met een minimum van € 56,00

Persoonlijke gegevens verwerken:
- voor het verwerken in de akte van een vererving aan de zijde van koperals een verklaring van erfrecht beschikbaar
is: € 56,00
- voor het verwerken in de akte van een vererving aan de zijde van koperals geen verklaring van erfrecht beschikbaar
is: in overleg
- voor het verwerken in de akte van echtscheiding aan de zijde van koperna het ondertekenen van de koopovereenkomst
van het verkochte: € 86,00
- curatele, faillissement of bewind aan de zijde van koper: in overleg

Hypotheek, financiering e.d.:
- voor het sturen van een verzoek tot het stellen van de waarborgsom of bankgarantie en voor elk
rappel daarvoor: € 56,00
- voor extra hypotheekvestiging op het nog niet verkochte huis van koper (overbruggingshypotheek) of op
een ander onderpand van koper: € 122,00
- voor het opnemen van een extra hypotheekvermelding of voor een voorbelasting, per stuk: € 18,00
- voor de vermelding van een zogenoemde "wisseling van rang" van hypotheek: € 106,00
- bij ontvangst van de hypotheekstukken later dan vijf dagen vóór de overeengekomen passeerdatum: € 111,00
- voor het regelen van de aflossing van een persoonlijke lening of een krediet, per financiering: € 30,00

- indien door uw hypothecair financier gebruik wordt gemaakt van het ECH-systeem: € 11,51
- verwerken en toezenden van onderhandse financieringsdocumentatie: € 55,00;
- goedkeuring verzoeken aan eerste hypotheekhouder voor vestiging tweede of hogere hypotheek: € 79,00

 

Voor rekening van de partij die het betreft of die daarom verzoekt:
Persoonlijke gegevens verwerken:
- voor inzage(n) in de gemeentelijke basisadministratie, het
faillissementenregister, het curateleregister en het Verificatie Informatie
Systeem ad € 30,00 per persoon;
- voor het inzien van het handelsregister als sprake is van een rechtspersoon,
per uittreksel (inclusiefleges): € 36,00
- voor het veranderen en aanvullend vermelden van een kopende of verkopende partij: € 56,00
- voor het maken van een verklaring van toestemming voor een echtgenoot/geregistreerd partner: € 56,00

Volmachten:
- een onderhandse volmacht: € 77,00
- een notariële volmacht: € 164,00

Gegevens verkochte woning verwerken:

-het in de akte opnemen van nieuw te vestigen erfdienstbaarheden: kosten in overleg

Vreemde taal:
- voor inschakeling tolk/vertaler (exclusief kosten tolk/vertaler): € 132,00
- voor het vermeldenin de akte van een beëdigd vertaler of tolk: € 86,00

Wijzigingen na de totstandkoming van de koopovereenkomst:
- het opmaken van een depotovereenkomst: € 278,00
- het veranderen van de datum van passeren binnen vijf dagen vóór de in de koopovereenkomst
vermelde datum: € 158,00

Uitbetalingen:

- Twee betalingen worden gratis verricht. Indien sprake van meer dan twee betalingen aan derden (o.a. aflossing hypotheek, courtage verkoopmakelaar, aankoopmakelaar, tussenpersoon, taxateur, bankgarantiekosten e.d.): € 30,00 per te verrichten uitbetaling.

Spoed:
- bij passeren binnen tien dagen na ontvangst van de opdracht: spoedtarief: € 168,00

Extra afschriften:
- voor het afgeven van een extra afschrift, per stuk: € 56,00

Verlaagd kadastraal tarief:

- lagere kadasterkosten bij leveringen/verdelingen gelden niet wanneer één van de eigenaren per volmacht tekent of handelt in verschillende hoedanigheden en/of bij erfopvolging en/of bij woonplaats in het buitenland; bij gedeeltelijk kadastraal perceel, bij buitenlandse identiteitsbewijzen; bij beperkte rechten of het verkochte deel uitmaakt van een (nieuwbouw)project; indien het verlaagde kadastraal tarief voor "kleine percelen" van toepassing is (niet groter dan 100m2 met een maximale waarde van € 5.000,-). In vorenstaande gevallen rekent het kadaster € 126,00 in plaats van € 77,00;

- lagere kadasterkosten bij hypotheken gelden uitsluitend voor hypotheken van ING, Rabobank, ABN AMRO Bank, Florius, MoneYou en WestlandUtrecht. In alle andere gevallen rekent het kadaster € 126,00 in plaats van € 77,00.

* dit bedrag is vrij van BTW

Alle hierbovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven.

Betaling kan vóóraf en dient uiterlijk bij ondertekening van de akte te geschieden.

Bij annulering van de opdracht worden de dan verrichte werkzaamheden in rekening gebracht met een minimum van € 95,00 inclusief BTW.

 

 





naar boven

voorwaarden oprichting BV/Flex B.V. 


Het tarief van € 572,50 exclusief BTW, maar inclusief aandeelhoudersregister en inschrijving bij Kamer van Koophandel, geldt uitsluitend als sprake is:

- uitsluitend gewone aandelen

- ten hoogste 2 oprichters/aandeelhouders/bestuurders

- volstorting van de aandelen in contanten.

In de opgegeven prijs zijn de volgende werkzaamheden STANDAARD inbegrepen:

A. Basispakket wettelijk verplichte werkzaamheden
1. Controle nalevering ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft)
2. In overleg met bestuurders van de op te richten rechtspersoon vaststellen van de aard, doel, kapitaal en wijze van storting van
de besloten vennootschap;
3. Controle van de statuten van de oprichter-rechtspersoon in verband met de doelomschrijving;
4. Zonodig oprichtingsverklaring c.q. intentieovereenkomst registreren bij de Belastingdienst voorzover nog niet gebeurd
door accountant of fiscalist.
5. Ontwerp maken van de akte van oprichting;
6. Ontwerp van de akte van oprichting naar bij oprichting betrokkenen toesturen;
7. Overleg voeren met accountant en/of bank over storting van kapitaal;
8. Controle van de juistheid van de bankverklaring (zo nodig);
9. Passeren van de oprichtingsakte na het geven van een toelichting daarop;
10.Inschrijving in Handelsregister van de BV. Inschrijving eerste bestuurders en aandeelhouder voorzover sprake is van
een enig aandeelhouder. Ondersteunen bij invullen formulieren;
11.Uittreksel uit Handelsregister, afschrift van oprichtingsakte en aandeelhoudersregister naar BV verzenden;
12.Na passeren toezending afschrift akte en (afschrift) ondertekende bankverklaring aan bank die de bankverklaring heeft
afgegeven;
13.Advisering omtrent door de BV i.o. verrichte (rechts-)handelingen in de voorperiode en de eventuele noodzaak van
bekrachtiging;
14.Verzorging aandeelhoudersregister;

Als sprake is van meerwerk, wordt dit tevoren overlegd, behalve als de kosten daarvan minder bedragen dan € 50,00.

B. Optionele werkzaamheden/meerwerk
15.Alle werkzaamheden voor opmaken akte van bekrachtiging € 86,00
16.Opstellen van de inbrengakte (in geval van inbreng in natura); concept akte van oprichting en akte van inbreng naar
accountant en oprichter(s) (in overleg)
17.Toezenden van akten en stukken aan adviseur(s); € 30,00
18.Toezenden van KvK formulieren aan bestuurders niet aanwezig bij passeren; gratis
19.Legaliseren van de handtekeningen; gratis
20.Fiscale advisering; (in overleg)
21.Aandeelhoudersovereenkomst. (in overleg)


Alle hierboven genoemde prijzen zijn exclusief BTW

Betaling kan vóóraf of per pin bij ondertekening van de akte.

Bij annulering van de opdracht worden de dan verrichte werkzaamheden in rekening gebracht met een minimum van € 95,00 inclusief BTW.





naar boven

voorwaarden statutenwijziging BV


Het tarief van € 410,05 exclusief BTW, maar inclusief inschrijving bij Kamer van Koophandel, geldt uitsluitend als sprake is: 

- uitsluitend naamswijziging en/of wijziging doel en/of zetel

- ten hoogste 2 aandeelhouders/bestuurders

In de opgegeven prijs zijn de volgende werkzaamheden STANDAARD inbegrepen:

A. Basispakket wettelijk verplichte werkzaamheden
1. Controle nalevering ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft)
2. In overleg met bestuurders van de rechtspersoon vaststellen van de voorgenomen wijziging;
3. Controle van de huidige statuten van de B.V.
4. Ontwerp maken van de akte van statutenwijziging en notulen van de algemene vergadering van aandeelhouders
waarin tot wijziging wordt besloten;
5. Ontwerp van de akte van statutenwijziging toesturen aan betrokkenen;
6. Passeren van de akte van statutenwijziging na het geven van een toelichting daarop;
7. Inschrijving van de statutenwijziging in Handelsregister van de BV. Ondersteunen bij invullen formulieren;
8. Uittreksel uit Handelsregister, afschrift van akte van statutenwijziging naar BV verzenden;
9. Verzorging bijwerken aandeelhoudersregister;

Als sprake is van meerwerk, wordt dit tevoren overlegd, behalve als de kosten daarvan minder bedragen dan € 50,00.

B. Optionele werkzaamheden/meerwerk
10. Alle overige wijzigingen (in overleg)
11. Toezenden van akten en stukken aan adviseur(s); € 30,00
12. Toezenden van KvK formulieren aan bestuurders niet aanwezig bij passeren; gratis
13. Legaliseren van de handtekeningen; gratis
14. Fiscale advisering; (in overleg)

Alle hierboven genoemde prijzen zijn exclusief BTW

Betaling kan vóóraf of per pin bij ondertekening van de akte.

 

 

 

 

 

Bij annulering van de opdracht worden de dan verrichte werkzaamheden in rekening gebracht met een minimum van € 95,00 inclusief BTW.

 

 

 

 

 

 

 



naar boven

voorwaarden oprichting stichting

Het tarief van € 399,54 inclusief BTW en inschrijving bij Kamer van Koophandel, geldt uitsluitend als sprake is:

- een niet-commerciële stichting (ANBI)

- ten hoogste 3 bestuurders

In de opgegeven prijs zijn de volgende werkzaamheden STANDAARD inbegrepen:

A. Basispakket wettelijk verplichte werkzaamheden
1. Controle nalevering ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft);
2. In overleg met oprichters van de op te richten stichting vaststellen van de aard en doel van de stichting;
3. Opmaken van de akte van oprichting;
4. Tijdige toezending van de ontwerpakte;
5. Passeren van de oprichtingsakte na het geven van een toelichting daarop;
6. Inschrijving van de stichting bij de Kamer van Koophandel (KvK); Inschrijving eerste bestuurders;
7. Toezending van één afschrift van de akte van oprichting en uittreksel uit KvK-register na passeren.

Als sprake is van meerwerk, wordt dit tevoren overlegd, behalve als de kosten daarvan minder bedragen dan € 50,00.

B. Optionele werkzaamheden/meerwerk
8. Toezenden van KvK-formulieren aan bestuurders niet aanwezig bij passeren; gratis
9. Indien meer dan 3 bestuurders, per extra bestuurder € 30,00
10. Legaliseren van de handtekeningen; gratis


Alle hierboven genoemde prijzen zijn exclusief BTW

Betaling kan vóóraf of per pin bij ondertekening van de akte.

Bij annulering van de opdracht worden de dan verrichte werkzaamheden in rekening gebracht met een minimum van € 95,00 inclusief BTW.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



2011 standaardakte.nl - ITSeasy.nl